Städtjänster för hem
och kontor

Städning för hem och kontor som vill må bra.
Mer tid till dig för sånt som räknas.
Städföretag i Åsele, Lycksele, Vilhelmina & Dorotea.
Våra tjänster och priser
Hem och kontor, löpande eller vid behov. Se innehåll och tillval för hemstädning, kontorsstädning och flyttstädning.
Hemstäd
Kontorstäd
Flyttstäd
Små saker.
Stor skillnad.
Handtag som inte klibbar, hörn utan damm, ytor som bjuder in. Våra tjänster gör hem och kontor i Åsele och Lycksele lättare att leva och arbeta i.
Varför våra kunder litar på oss
Våra vanligaste frågor
Du har fyra enkla alternativ: boka via vårt webbformulär, ring oss, skicka SMS eller mejl till info@rent-fix.se. I formuläret ber vi om ett par detaljer: bostadens storlek, vilken typ av städning du vill ha och önskad tid—så vi snabbt kan ge ett tydligt prisförslag. När vi fått din förfrågan svarar vi inom 24 timmar med förslag på tid och en bekräftelse.
Tillgänglighet varierar med säsong och efterfrågan, men normalt kan vi starta inom 1–3 veckor från bekräftad bokning. Efter att du accepterat förslaget skickar vi en enkel plan: vilket team som kommer, ungefär hur lång tid det tar och vad som ingår. Om du behöver snabbare hjälp, skriv det i bokningsformuläret så försöker vi prioritera.
Vi arbetar i Vilhelmina, Åsele, Lycksele och Dorotea. Vi prioriterar kvalitet och lokal närvaro, vilket gör att vi kan hålla en jämn, hög nivå i de orter vi täcker. Om du bor i närheten och är osäker, hör av dig så kontrollerar vi snabbt om vi kan hjälpa dig.
Ja. Vill du ha fönsterputs, rengöring av ugn, skåprengöring eller något annat tillval så lägger vi till det som ett tillval i offerten. Skriv in dina önskemål när du bokar eller meddela oss efter bokning så skickar vi ett pris. Små tillval går ofta att lägga till kort innan uppdraget, större tillval planerar vi gärna i förväg.
Priset beror på yta, uppdragstyp (hemstäd, kontorsstäd, flyttstäd, storstäd), frekvens och eventuella tillval. Priset för flyttstädning av lägenhet eller villa är ofta fast och baseras på bostadens storlek. Vi lämnar alltid en tydlig offert baserad på de uppgifter du anger i bokningen. Offerten visar slutpris efter RUT-avdrag så att du vet exakt vad som gäller.
Efter utfört och godkänt arbete skickar vi faktura. Beloppet är justerat enligt RUT-avdraget om du är berättigad. Vill du ha annan betalningslösning eller delbetalning, skriv det i bokningen så ser vi vad som är möjligt.
Ja. Grundpaketet inkluderar rengöringsmedel och den utrustning vårt team behöver. Vi använder miljömärkta produkter som standard. Om du önskar särskilda produkter (till exempel parfymfritt eller allergivänligt) kan vi anpassa det, ofta utan extra kostnad. Ange önskemål i bokningen.
Nej, det är inte nödvändigt att vara hemma under städningen, men vi behöver en trygg lösning för nycklar eller överlämning. Om du inte är hemma ser vi gärna att du lämnar instruktioner om parkering, hundar och eventuella dörrkoder. Vill du möta teamet vid första besöket är det också uppskattat.
Plocka undan ömtåliga föremål och kläder från golv och ytor så vårt team kan jobba effektivt. Låt gärna hundar eller katter vara i ett annat rum om de blir stressade av främmande. Skriv gärna en kort lista med särskilda önskemål i bokningen så vi vet vad som är viktigast för dig.
Nej. Vi kommer med den utrustning och de rengöringsmedel som krävs för uppdraget. Om du har särskilda maskiner eller unika produkter du vill att vi använder, meddela oss i förväg så förbereder vi oss.
Tiden beror på bostadens storlek och vilka tjänster som ingår. En mindre lägenhet kan ta 1–2 timmar, en normal två- till trerumslägenhet 2–3 timmar, och större villor 3–6 timmar eller mer.
Ja. Vi är försäkrade och våra medarbetare är bakgrundsgranskade och utbildade. Om något mot förmodan inte når den nivå vi kommit överens om kommer vi tillbaka och åtgärdar det. Det är vår garanti för att du ska känna dig trygg med både resultat och hantering.
Ja. Vi strävar efter kontinuitet och kan i de alla de flesta fall tilldela samma team eller städare. Vill du ha samma person speciellt, skriv det i bokningen så gör vi vårt bästa att matcha scheman. Vid sjukdom eller frånvaro informerar vi om ersättare.
Bästa sättet är att sms:a, ringa, eller mejla info@rentfix.se. Vi uppskattar både ris och ros 😊. Din återkoppling hjälper oss att hålla standarden och blir underlag om vi behöver komma tillbaka för att justera något.
Företag i alla storlekar litar på oss,
och ofta räcker ett par steg in i
rummet för att man ska förstå att
något blivit renare och bättre.

.png)



.png)


